הדברת נמלים באמבטיה

 

כשהקיץ מגיע, מלבד הגלידות, הארטיקים, הכפכפים וחוף הים, זיכרונות קצת פחות נעימים מגיעים אלינו אל הבית, שיירות שיירות אל המטבח, אל הסלון ואל כל מקום. נמלים באמבטיה, נמלים בחדר השינה נמלים נמלים הם באים והורסים כל חלקה טובה. כיצד מתמודדים עם בעיית הנמלים ומה עושים בנידון.

הדברת נמלים היא אחת ההדברות הנפוצות ביותר בשוק ההדברות, ובעוד שנמלים אינן מסוכנות הן מהוות חוסר נוחות רציני לנו בני האדם. לכן לא פלא שבכל קיץ אלפי מדבירים נשלחים למאות אלפי בתי אב לבצע הדברת נמלים. בין אם הנמלים נמצאות במטבח, נמלים באמבטיה או בכל מקום אחר בבית, לחיות עם החרקים הקטנים הללו, הבאים בהמוניהם מהמושבות, זה בהחלט לא דבר רצוי.

נמלים מתרבות בקצב מסחרר, מצליחות בשל גודלן לחדור לכל מקום ולקנן בכל סדק או חור. לא בכדי ניתן למצוא נמלים בין הקירות, נמלים באמבטיה ובין הרצפות. כאשר אלה בונות מושבות וקנים, הופכת מלאכת ההדברה לקשה ודורשת איש מקצוע שיטפל בעבודה.

חשוב לדעת כי הנמלים הן יצור חברותי, ומושבה שלמה פועלת כאורגניזם אחד חי ונשום. כל מלאכת הנמלים החל מההתרבות, איסוף המזון וטיפול בצאצאים, נעשית בשיתוף פעולה מלא תוך תקשורת גבוהה בין מאות אלפי הנמלים שבמושבה. נמלי האיסוף למשל, משאירות אחר עקבותיהן שובל ריח בשביל לאותת לשאר הנמלים כי הן מצאו מקור מזון, וכיצד להגיע אליו. ברגע שנפגמת התקשורת ביניהן, מתחיל אי סדר במושבה וכעת אפשר להתחיל להדביר.

הדברת נמלים ניתן לבצע בשני רובדים. מדובר בטיפול עצמאי על ידי ריסוס ביתי, כאשר באמצעות חומרים מיוחדים שניתן לקנות בחנויות, מרססים חומרי ניטרול ריח על קבוצות נמלים, אשר פוגעות בחוש הריח ומונעות מנמלים נוספות לבוא ולהתאסף. בנוסף, מרססים רעלים כנגד נמלים בחורים ובסדקים מהם יוצאים הנמלים, בשביל להרוג את אלה שכבר צצו. כך במידה ואין קנים גדולים, ניתן לאט לאט להשמיד את כל הנמלים.

אך לרוב, מכיוון שכאשר כבר מבחינים בנמלים, מדובר בפלישה גדולה, ודרוש מדביר מקצועי ומיומן שיוכל לאתר את המלכה של המושבה, להשמידה ובכך לחסל את הקהילה כולה.